poniedziałek, 16 czerwca 2008

Jak wygląda misja społeczna TVP?

TVP głośno sprzeciwia się zniesieniu abonementu RTV bo realizuje misję społeczną.
TVP razem z innymi operatorami blokuje otwarcie rynku naziemnej telewizji cyfrowej na innych operatorów i domaga się gwarantowanego miejsca multipleksach cyfrowych też pod hasłem realizowania misji społecznej.
Dziś rano (faktycznie wcześnie bo o 06:00) włączyłem TVP2 i zobaczyłem jak wygląda realizacja misji społecznej przez TVP:

Ja rozumiem, że o 06:00 rano nie puszcza się szlagierów telewizyjnych o wysokiej oglądalności, ale jednak bez przesady. W sumie to poziom nie zmienia się też o innych godzinach - vide "Gwiazdy na lodzie". Biorąc pod uwagę oglądalność tego widowiska to można powiedzieć, że gwiazdy zostały na lodzie...
Żeby być całkiem fair wobec TVP to trzeba powiedzieć, że nadawcy komercyjni nie są lepsi (nb kto powiedział, że TVP nie działa - lub powinna działać - komercyjnie). Jak się mają wypowiedzi Solorza o "wysokim poziomie" programów, w sytuacji kiedy produkuje "Cyrk Polsatu" i inny badziew. Prezes S. twierdzi też, że nie można otworzyć rynku DVB-T na nowych nadawców bo konsumenci nie są gotowi na tak szeroką ofertę programową, zepsuje się rynek reklamy (zbyt duża podaż), a poza tym zostanie obniżony poziom nadawanych programów. Jak może się obniżyć coś co i tak dawno sięgnęło dna...

1 komentarz:

Unknown pisze...

Ja mam na to swój malutki pogląd. Telewizja publiczna _powinna_ byc nudna. Powinna nadawac nudna publicystyke. Powinna nadawac nudne filmy dokumentalne. Powinna nadawac olimpiade. Wszystkie dyscypliny. Powinna byc ELITARNA. Powinna byc jak linia wody na nabrzezu. TAM powinna siegac wysoka fala kultury. Niestety. To co jest emitowane w godzinach 17-22 uniemozliwia ogladanie telewizji. Niestety, podwakroc bo przede wszystkim 'publicznej'.